تولید محتوا در سال های اخیر دچار تغییرات زیادی شده است و دیگر مانند سابق فرایند تولید محتوا انجام نمی‌شود و از استانداردها ویژگی های زیادی در تولید محتوا استفاده شده است و یک از موارد مهم در تولید محتوا روانشناسی رنگ در تولید محتوا است. به این معنی که رنگ ها را در محتوای خود چگونه به کار ببریم که باعث جذب مخاطب شود.

 روانشناسی رنگ در تولید محتوا یعنی چه؟

 روانشناسی رنگ در تولید محتوا در واقع به این معنی است که با استفاده از رنگ ها در بخش های محتوا کاربران را به استفاده از یک محصول و یا تصمیم گیری در مورد خرید یک کالا و محصول کمک کنید. این کمک با استفاده از رنگ ها صورت می گیرد و در واقع با استفاده از رنگ ها نسبت به متقاعد کردن مخاطب اقدام می کنیم. در این بین مشکلات بسیاری نیز وجود دارد به عنوان مثال تمام کاربران سایت ها از یک رنگ خوششان نمی آید و یا اینکه رنگ ها تأثیر یکنواختی در طول ساعات شبانه روز بر روی کاربران ندارند.

 موارد مهم درباره رنگ‌ها در تولید محتوا

تحقیقات بسیاری درباره تأثیر رنگ‌ها بر روی کاربران بر اساس روانشناسی رنگ در تولید محتوا صورت گرفته است. در این بین سوءتفاهم های زیادی نیز در بین افراد به وجود آمده است. به عنوان مثال استفاده از رنگ های دلخواه و ترجیحات شخصی در انتخاب رنگ ها، تفاوت های فرهنگی، روش های تربیتی و آموزشی افراد می توانند تأثیرات مهمی در انتخاب رنگ ها توسط افراد داشته باشند. به عنوان مثال رنگ های زرد و ارغوانی کمتر توسط کاربران استفاده می‌شود در حالی که این رنگ‌ها نوعی حس ماورایی و خاص را در بین افراد آزاد می کند.

اهمیت رنگ در تولید محتوا و برندینگ

 روانشناسی رنگ در تولید محتوا همواره به اهمیت رنگ ها در مورد لوگوها و برند ها اشاره می کند. برند ها همواره باید در ذهن مردم قرار گیرند. در این بین رنگ‌ها نیز نادی از برند ها محسوب می شوند. هرچه که رنگ های قرار گرفته در نماد ها و برند ها خاص تر باشد به خاطر سپردن آن‌ها راحت تر می شود. کاربران بر اساس رنگ های قرار داده شده در لوگو محصولات و کالا ها نسبت به تهیه آن‌ها اقدام می کنند. بعضی از رنگ های بکار رفته در لوگو از روانشناسی رنگ ها در تولید محتوا استفاده کرده اند و با این کار می توانند افراد را به صورت ناخودآگاه به سمت خود جذب کنند.

برای آموزش کامل روانشناسی رنگها و نحوه ی استفاده ی بهینه از آن در تولید محتوا جزوه ی زیر را مطالعه فرمایید.

دریافت
حجم: 4.95 مگابایت