🌼 در هفته #اول مهر لازم است من معلم نسبت به:
🔹جانمایی بچه ها در کلاس
🔸شناسایی اسمی تک تک بچه ها
🔹تکمیل جدول شماره 1 دفتر مدیریت کلاس
🔸ارائه ی برنامه هفتگی به تک تک بچه ها
🔹بررسی فرم الف پیشرفت تحصیلی تک تک بچه ها
🔸تهیه و مدیریت تجهیزات آموزشی کلاسی
🔹برگزاری آزمون های کتبی و شفاهی به منظور ارزشیابی آغازین(ورودی) و تعیین نقطه ی شروع آموزش هر درس
💡اقدام آگاهانه داشته باشم ...
🌼در هفته #دوم مهر لازم است من معلم نسبت به:
🔸ثبت مشخصات بچه ها روی پوشه کار و نصب نشانه ی خاص مثل عکس مثل نقاشی، مثل هر نشانه ی انتخابی دانش اموز در شیرازه ی پوشه های کار با مشارکت دانش آموز و در صورت امکان والدین آنها در کلاس و در یک زنگ خاص
🔹پر کردن فرم برگ شرح حال پوشه کار
🔸تکمیل جدول بودجه بندی دفتر مدیریت کلاس بر اساس میانگین عملکرد بچه های کلاس
🔹ثبت برنامه هفتگی در دفتر مدیریت کلاس
🔸برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف اقدام لازم به عمل آورم
🌻در هفته #سوم مهر لازم است من معلم نسبت به:
🔹برنامه ریزی به منظور برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🔸ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🔹برگزاری آزمونک بعد از هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف
🔸شناسایی و تشکیل گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس اقدام لازم به عمل آورم
🌼در هفته #چهارم مهر لازم است من معلم نسبت به:
🔸برگزاری جلسه عمومی توجیهی برای والدین
🔹ثبت غیبت دانش آموزان در جدول شماره 6
🔸برگزاری آزمون تراکمی(به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده)
🔹برگزاری آزمونک بعد از تدریس هر درس جهت تعیین میزان اثربخشی تدریس خود و درک یادگیری دانش آموزان به شکل شفاهی یا کتبی و با نمونه گیری از بچه ها با توانایی های مختلف
🔸مدیریت گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس
🔹آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی بررسی شواهد پیشرفت تحصیلی و تکمیل فرم خود ارزیابی از پوشه کار(گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی)
🔸آموزش دانش آموزان در خصوص چگونگی همسال سنجی(گامی هدفمند در جهت یادگیری و تقویت مهارت های فراشناختی) اقدام لازم به عمل آورم
🌼و بالاخره قبل از ماه آبان، لازم است من معلّم نسبت به:
🔸آماده سازی پوشه کارها و تحویل به بچه ها تا فرم خود ارزیابی ماه مهر را تکمیل کنند.
🔻با این کار، ضمن تقویت مهارت فراشناختی به دانش آموز امکان می دهد تا شاهد رشد و پیشرفت خود باشد و درنتیجه باعث افزایش اعتماد به نفس او میگردد؛
🔻امکان می دهد تا اشتباهات خود را بشناسد و اصلاح نماید.
🔻این کار، توان ریسک کردن، نهراسیدن از اشتباه، جرئت پذیرش اشتباه و اصلاح آن را به وی میدهد. به این ترتیب دانشآموز را در فرآیند آموزش خود سهیم می سازد.
🔻فرصت می دهد تا بین آموختههای قبلی و جدید خود ارتباط برقرار کند و «مهارت خودارزیابی» که از بنیادیترین اصل از اصول تعلیم و تربیت است را در دانش آموز تقویت نماید.
🔻امکان می دهد تا از طریق ارائهی پوشه کار، میزان توانایی ها و دانش خود را مستند سازد.
🔻امکان میدهد تا غیرمستقیم در فرآیند یادگیری مفاهیم درسی خود، سهیم گردد
امکان می دهد تا با انتخاب و قرار دادن نمونه کارهایش در پوشه کار خود، فرصت تمرین برای تصمیمگیری های آگاهانه و قضاوت مسئولانه پیدا نماید.
🔹دعوت موردی از والدین دانش آموزانی که ایست یادگیری دارند، و مطلع نمودن آنها از وضعیت عملکرد فرزندشان و درج این دعوت در فرم شماره 7 دفتر مدیریت کلاسی
🔸برگزاری آزمون تراکمی(به معنای طرح پرسش از درس هایی که تا پایان مهر تدریس شده)
🔹مدیریت گروه های یادگیری دانش آموزی در کلاس
📚 منبع: کتاب صفر تا بیست ارزشیابی برای یادگیری؛ صفحه 117)